Projemizin eş başvuranı olan EUROCLIO’nun üzere 4-8 Nisan 2017 tarihinde San Sebastian/İspanya’da düzenlenen yıllık kongresine Proje Koordinatörü Doç. Dr. Cevdet KIRPIK ile Prof. Dr. Abdullah SAYDAM ve Doç. Dr. Mustafa ÖZTÜRK katıldılar. Konferans süresince çeşitli ülkelerden gelen katılımcılara projenin içeriği, yapılan araştırmalar, etkinlikler, hazırlanan akademik kitap hakkında bilgi verildi. Muhtemel ikili işbirlikleri üzerinde görüşmeler yapıldı.
Kongrede düzenlenen özel bir oturumda proje heyeti tarafından üç ayrı bildiri sunuldu.
İlk sunum Prof. Dr. Abdullah Saydam tarafından gerçekleştirildi. Prof. Saydam katılımcılara Türk eğitim sistemi hakkında bilgi verdikten sonra sosyal bilgiler ve tarih öğretmenlerinin nasıl yetiştirilmesi gerektiği konusunda kavramsal bir çerçeve oluşturdu.
Doç. Dr. Cevdet Kırpık katılımcılara projeyi tanıtarak, proje faaliyetleri hakkında kapsamlı bir sunum yaptı. Bu aşamada özellikle projenin yöntemi ve süreçleri hakkında katılımcılardan gelen soruları cevaplandırdı.
Son olarak ise Doç. Dr. Mustafa Öztürk proje kapsamında geliştirilen bir etkinliği uygulayarak katılımcılara farklılaştırılmış, beceri ve değer temelli bir sosyal bilgiler-tarih dersinin nasıl işlenebileceğini uygulamalı olarak gösterdi. Ardından sosyal bilgiler ve tarih derslerinde farklılaştırmanın başka hangi yollarla gerçekleştirilebileceğinden bahsetti.
Proje Ekibi, oturum sonunda ise dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen tarih ve sosyal bilgiler eğitimi uzmanları ile bilgi ve tecrübe paylaşımı yaptı, proje çıktıları hakkında onlardan dönüt aldı.
Konferans etkinlikleri kapsamında proje ekibi birçok başka faaliyete de iştirak etti. Özellikle dünyanın farklı ülkelerinden gelen meslektaşlarla eğitimin çeşitli yönleriyle ilgili olarak gerçekleştirilen üç farklı oturumda aktif biçimde çalışıldı. Ekibin katıldığı ilk tartışma oturumu University of Basque Country, Eğitim Fakültesi’ndeki öğretmen eğitimi ile ilgili idi. Bu oturumda İspanya’da öğretmen adaylarının farklılaştırılmış öğretimle ilgili olarak nasıl geliştirildikleri konusu Proje Ekibinin de katkısı ile ele alınmış, katılımcılarla konu üzerinde son derece yararlı görüş alış verişi gerçekleştirildi.
İkinci olarak Monica Baar ve Joke van der Leeuw Roord tarafından yönetilen “Vatandaşlık ve İnsan Hakları” ile “Tarih’in bir fark yaratması için fırsat” başlıklı oturumlardır. Burada da özellikle engelli kişilere tarihin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerinde tartışma gerçekleştirildi.
Son olarak da World-Cafe etkinliği kapsamında farklılaştırılmış tarih öğretimi kapsamında nasıl bir içerik oluşturulması gerektiği konu başlığında müzakereler yapıldı. Toplamda 6 tartışma masasının yer aldığı etkinlikte proje konumuzla ilgili olan masanın moderatörlüğünü Doç. Dr. Mustafa Öztürk tarafından üstlenildi.